reklama

Akí budú noví voliči?

Keď som na občianskej výchove vyjadril svoj názor na súčasnú politiku, moja učiteľka mi vraví, že sa takými vecami nemusím zaoberať, že mám na to ešte čas. Ako bude fungovať demokracia, keď si toto povedia všetci?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mám ešte dosť času?

Vraj sa nemám zaoberať tým čo sa ma ešte vôbec netýka. Kedy sa ma to ale týkať začne? V osemnástich? Nie je to trochu neskoro? Myslím si, že ak by som bol izolovaný od sveta až do osemnástich rokov, nebol by som schopný, a rovnako ani množstvo mojich spolužiakov, získať vyhranený názor. V lepšom prípade by som nemal žiadny názor. V horšom by bol pravdepodobne extrémistický.

Jeden hlas (vraj) nič neznamená 

Keď som ďalej spomenul, že vďaka predčasným voľbám 2006 nebuďem môcť v roku 2010 voliť učiteľka sa vyjadrila, že hlas, to je ako nič. Povedzme, že by to bola všeobecne uznávaná pravda, voliť by nešiel nikto. takže aká je hodnota jedného hlasu? Bude to niečo ako v tom vtipe: Tak mi nakvapkajte pol litra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Učitelia príkladom!

Ak majú všetci učitelia taký názor ako tá moja, potom sa môžeme tešiť na "vysokú volebnú účasť a pokles extrémizmu". Ešte dobre, že žiaci neberú pedagógov vážne. Ale rovnako neberú vážne ani svojich rodičov a všetko majú "na háku". Poprípade rodičov vážne berú, ale rodičia majú takisto všetko "na háku". Niektorí však, chvalabohu, predsa len majú vlastný názor. Ale koľko ich bude, ak ostane celá spoločnosť ľahostajná, to je naozaj ťažko povedať.

Matej Kohár

Matej Kohár

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študujem na bilingválnom gymnáziu v Sučanoch. Venujem sa amatérskemu písaniu v žánroch science fiction a fantasy Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéAnglickyNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu